Trening Umiejętności Społecznych

Trening Umiejętności Społecznych (TUS)

TUS to forma wspierania kompetencji społecznych dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Wykorzystujemy w niej proces uczenia się, modelowania, odgrywania ról, oraz generalizacji. TUS pomaga wypracować strategie radzenia sobie w codziennym życiu z różnymi sytuacjami oraz nazywania, rozumienia i regulowania emocji.

Podczas treningu TUS wspieramy i rozwijamy u uczestników takie umiejętności jak:

  Dla kogo?

TUS przeznaczony jest głównie dla dzieci, nastolatków i dorosłych:

  •  mających problem z akceptacją norm i zasad
  • z  trudnościami w regulacji emocji
  • zagrożonych niedostosowaniem społecznym
  • mających trudności w nawiązywaniu  relacji społecznych
  • z niskim poczuciem własnej wartości
  • z zaburzeniami lękowymi
  • z trudnościami w komunikacji i współpracy z innymi
  • w spektrum autyzmu
  • z ADHD


 Opis:

Udział w zajęciach TUS rozpoczyna się od odbycia spotkania konsultacyjnego z rodzicem, dzięki któremu możemy zrozumieć trudności dziecka, określić cele do pracy, dobrać odpowiednią grupę terapeutyczną.

Na pierwszych zajęciach grupa poznaje się, poświęcamy ten czas na integrację uczestników,  budowanie zaufania – co jest niezwykle ważne w całym procesie TUS. Stałym elementem podczas zajęć jest opowiadanie przez uczestników o swoich emocjach, przeżyciach z minionego tygodnia. To jest bardzo ważna część zajęć, kiedy dzieci mają możliwość dzielenia się tym, co było dla nich trudne, ważne, miłe, co ich cieszyło a co smuciło. Kolejna część zajęć jest poświęcona tzw. tematowi zajęć. Dobór tematów jest zależny od potrzeb dzieci oraz poziomu funkcjonowania.

Na zajęciach stosujemy różnorodne metody pracy: odgrywamy scenki sytuacyjne, modelujemy zachowania, gramy w gry kooperacyjne, ćwiczymy nowe umiejętności przez doświadczenie.  Stosujemy także techniki pracy nad teorią umysłu i rozumieniem perspektywy innych.

Po ukończeniu dwóch semestrów zajęć (34 spotkania) organizujemy indywidualne spotkanie z rodzicem w celu omówienia postępów dziecka i obszarów do dalszej pracy terapeutycznej.

Rekomendujemy zapis na pełen cykl spotkań (2 semestry).

  Czas trwania spotkania i liczba spotkań:

  • 1 spotkanie = 60 minut
  • 17 spotkań na semestr = 34 spotkania na rok

  Cena:

Konsultacja przed rozpoczęciem TUS: 200zł / 50min.

Zajęcia grupowe:

  • 150 zł / 60 min. / osoba (w grupie 4-8 osobowej)
  • 180 zł / 60 min. / osoba (w grupie 3-osobowej)
  • 200zł / 60 min. / osoba (w grupie 2-osobowej)

Team Małych Super-bohaterów (dzieci w wieku 4-6 lat)

  • poniedziałki 15:30-16:30 (grupa 1)
  • środy 15:30-16:30 (grupa 2)

Team Zgrana Paczka (dzieci w wieku 6-8 lat)

  • poniedziałki godz. 14.20-15.20 (grupa 1)
  • piątki 13:15-14:15 (grupa 2)
  • piątki 14:20-15:20 (grupa 3)

Team Odkrywcy Relacji (dziewczynki w wieku 7-9 lat)

  • środy 13:15-14:15

Team Super Mocy (dzieci w wieku 8-10 lat)

  • piątki 15:30-16:20 (grupa 1)
  • poniedziałki 16:45-17:45 (grupa 2)

Team Wspólnej Przygody (dzieci w wieku 9-11 lat)

  • środy godz. 14:20-15:20

Team Otwartych Umysłów (dzieci w wieku 11-13 lat)

  • poniedziałki 18:00-19:00 (grupa 1)
  • piątki 16:40-17:40 (grupa 2)

Team Nowych Możliwości (dzieci w wieku 13-15 lat)

  • środy 17:30-18:30 (grupa 1)
  • piątki 17:50-18:50 (grupa 2)

Team Razem Raźniej (osoby dorosłe)

  • poniedziałki 19:10-20:10

Grupy Nauczania Domowego

  • prowadzimy też grupy TUS dla dzieci w trybie nauczania domowego, w dogodnych godzinach porannych (indywidualnie dopasowany grafik)

Poznaj nasze terapeutki TUS:

Marta Kozłowska:

  • trener TUS
  • pedagog specjalny
  • certyfikowany diagnosta i terapeuta Integracji Sensorycznej
  • terapeuta ręki
  • certyfikowany diagnosta ADOS-2
  • certyfikowany diagnosta ADI-R

Agnieszka Zielkowska:

  • trener TUS
  • logopeda
  • neurologopeda kliniczny
  • terapeuta miofunkcjonalny
  • terapeuta reki
  • terapeuta czaszkowo-krzyżowy
  • wykonuje elektrostymulacje obszaru ustno-twarzowego prądami typu TENS, EMS

Justyna Sieczkiewicz:

  • trener TUS
  • terapeuta ręki
  • nauczyciel współorganizujący proces kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi